Wednesday 1 July 2009

Life as a Fairy Tale * La vie en conte de fées

One of my favourite pieces of artwork is one my mum got me a copy of when I was a girl. I searched for it later in life and discovered it's by an artist called Laverne Ross and entitled 'Tribute'. Great stuff but I still prefer my interpretation of it which was a vision of the dancing princesses in a fairy tale I loved love reading. 'The Twelve Dancing Princesses' by die Brüder Grimm - if you don't know, get to know! I quite like it because it's an unexpected kind of tale featuring a really cheeky guy who screws up 12 sisters' nightlife. But it also makes me think about the role of stories children are told and their impact on expectations in future relationships.


The Good

- (for gals) you are a princess and your kind heart will make you valued

- (for guys) you need to make an effort to get the gal - your efforts will be rewarded


The Bad

- (for gals) you must be a princess or really good looking to get the guy

- (for guys) all she is seeking in life is you


and the Ugly

- erm, doesn't usually work out too well for them.


Conclusion on the matter: forget the bad (and the 'inner uglies'), focus on the good in a fairy tale land far away and in the real world right where you are.

source: art.co.uk

❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧

Voilà une œuvre d'art que j'apprécie beaucoup beaucoup. Ma mère m'a donné une copie quand j'étais fillette. J'ai toujours imaginé que ces femmes étaient les princesses dans le conte de fées des Brüder Grimm intitulé 'Les souliers de bal usés'. J'aime bien cette histoire dans laquelle figure un mec assez insolent qui met fin aux activités nocturnes de 12 sœurs! Ça me fait penser à l'influence des idées qu'on retrouve dans les contes de fée sur les relations amoureuses une fois qu'on est grand/e.


Il y a en gros 3 types de personnages:

Les Bons

Les Méchants

et les Moches

Et selon les contes, tout ira bien dans votre relation si à la fin vous êtes bon - même si vous étiez méchant (ingrat/e comme la plupart des princesses ou sot/te comme Blanche Neige) ou moche (je parle de mocheté intérieure bien entendu).

No comments:

Post a Comment